med dig

Med dig behöver jag inte vara rädd
för att bli sviken
övergiven
eller lämnad ensam

Jag behöver inte vara rädd
för att jag ska känna mig osynlig
oälskad
eller otillräcklig

Jag behöver inte vara rädd
för att det inte ska finnas någon där
när jag har ett hjärta som behövs lagas
eller tårar som behövs torkas

Jag behöver inte vara rädd
för att det en dag inte ska finnas någon
att ta emot mig när jag faller

Jag behöver inte vara rädd
för att jag ska behöva vandra i mörker
ensam och vilse, utan ljus igen


För du kommer att vara där varje dag
Du kommer alltid att se mig
och berätta för mig hur bra jag är
förklara hur mycket du älskar mig

När mitt hjärta går sönder kommer du att laga det
Mina tårar kommer du att torka
Du kommer att ta emot mig när jag faller
och hålla min hand genom allt utan att släppa taget

Och i mörkret kommer du inte bara vara det ljus
som lyser upp vägen för mig
Du kommer också att vara kartan
som leder mig hem igen


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0