jordskalv i Örnsköldsvik?

Jordskalv i Örnsköldsvik

Ett jordskalv kändes av i Örnsköldsvik vid 22.30 under tisdagskvällen. Skalvet ska ha varit ovanligt starkt sett till svenska förhållanden.

Norrland skakades av ett jordskalv under kvällen och kändes av i Skellefteå, Umeå och Örnsköldsvik.
– Det skakade i hela huset och fönstren vibrerade, säger en boende i Gullänget.

Reynir Bödvarsson är seismolog vid Uppsala universitet och bekräftar att ett jordskalv har inträffat vid 22.30 under tisdagskvällen.
– Jag kan inte göra någon djupare analys just nu men enligt mina instrument ser det ut att ha varit större än tre på richterskalan, säger Reynir Bödvarsson.

Det preliminära resultatet visar också att skalvets epicentrum ligger kring Skellefteå. Vid midnatt hade inga skador på varken människor eller fastigheter inrapporterats i samband med skalvet.

Texten över är från allehanda.se som ni kan hitta här.

Jag kände själv inget så undrar om några utav mina kära läsare kände utav "jordbävningen"?
Helt jävla sickt, jorden kommer gå under :DDDDDDDDDD hehe


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0