don't understand

Finns mycket folk och saker som jag inte förstår mig på här i övik,i fd skolan, i stockholm,göteborg,falkenberg, osv. Ja hela världen egentligen, och det är många olika anledningar som gör att jag inte förstår mig på dem. Men det jag tänkte ta upp eller ja prata om är dem som dömmer folk efter utsende.. Jag menar även om jag kanske är lite mullig så kanske jag är den snällaste personen du någonsin har träffat? Än fast jag kanske inte smälter in i mängden kanske jag har bäst personlighet,bäst självförtroende och vågar vara mig själv. Killar väljer ofta tjejer efter utsende och bröst osv. Men det är oftast dom som är dom som har problem med att acceptera andra, dom som är kaxiga och bitchiga, osv. Okej nu låter det som om jag "anklagar" dom som ser bra ut men alltså ni förstår vad jag vill ha fram? Och folk kan slänga ut sig ord till dom som är lite runda och mår nog dåligt som dom gör, och dom orden som folk säger till dom behöver dom inte ens höra för dom lär själv se hur dom ser ut och må dåligt med det, eller så trivs dom i det och inte bryr sig. Och jag menar.. Bara för dom är lite kraftigare ska vi påpeka nåns näsa högt varje gång vi går förbi dem? Det är exakt samma sak, för om en person har "ful" näsa lär som själv inte trivas i den och då vill man inte höra kommentarer om den så jag menar.. det är bra jobbigt att ens veta utav det själv, det är många som påpekar det hära om att det är insidan som räknas osv. Men jag manr.. Varför forsätter vi då och klanga ner på dom som ser mindre bra ut eller så? Många personer vet hur ont det gör utav att få en kommentar som man inte ens vill ha och man vet redan om att det är så. T.ex. om nån skulle säga att jag börjar se lite rund ut och behöver gå ner i vikt för det ser så fult ut osv. kommenterar om håret, näsan, sminket osv. Jag menar.. men näsan och sådant som vi föds med har vi inte valt själva eller hur? och sminket det är en smaksak, jag kanske tycker om sotningar och har det medans min kompis inte ens sminkar sig och kommenterar det på mig? Så jag tycker helt ärligt att vi alla måste tänka oss för innan vi öppnar munnen, för saker kan såra folk så oerhört mycket och.. ja det gör förjävla ont, För efter man har fått en sån kommentar så tänker man på det hela tiden efteråt.. gud, alla ni som har varit med om det hära, ta er en tankeställar nästa gång och ni som inte har varit med om det.. föreställ er ändå hur ont det skulle göra om någon skulle kommentera något på dig som du inte var nöjd med!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0