rykten.

Tänkte skriva ett inlägg om rykten.

Om man tänker efter så finns det så otroligt mycket rykten om en person, hur många är sanna? inte ens hälften, det kan vara att t.ex. Lovisa sa något om vad hon hade gjort ihelgen och Sara uppfattar det som om hon hade haft sex med Ida's kille, och sen så säger sara det till folk. Där har vi ett rykte.
På facebook har Örnsköldsvik en egen grupp, "det du inte vet om dig själv vet alla andra" so true.
T.ex. när jag gick i 5-7 tyckte många att jag var fjortis, klart. Jag menar.. Alla har en fjortisperiod right?
Och ja det går fortfarande "rykten" om att jag ska vara världens fjortis balbal.
Men på ungefär varje fest jag är på eller liknande så får jag alltid höra "Oj, förlåt men jag måste säga det hära.. Jag har hört av jätte många att du är en skit stor fjortis, men nu när man liksom har sett dig med egna ögon och pratat med dig så är du inte ens i närheten utav att vara en fjortis" Men ett rykte försvinner tyvär aldrig.

Tycker att det är så sjukt, vilka rykten det finns. Och att om en kille sover hos en och någon annan vet om det så säger den andra personen (inte den som sov över då) att Alex sov över hos Jennie t.ex. Och ju mer folk som få höra det ju mera läggs det på. Från början kanske det var " vet du vad?! Alex ska sova hos Jennie ikväll!!! :o" sen efter några gångenr blir det " haha vet du vad jag fick höra? Alex blev tvingad att sova hos Jennie för hon ville ha sex" balabla. Tillslut blir den dära Jennie(eller aa vem som helst då) kanske.. Horförklarad osv.


Vet inte om ni har tänkt på att ungefär alla klagar på rykten och all skit snack som finns? Men ändå är man med och forsätter att göra dom. Att man inte har lite bättre vett iallafall. Menmen, vi är bara människor så vi kanske inte är menade till att veta så mycket..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0