alla hjärtans dag.

Ingen har väl missat att alla hjärtans dag är på söndag? (eller som kisse gjorde i sin vecko planering, på fredag. HAHAH) För mig har det varit en speciell dag där man ska visa sin kära att man verkligen tycker om den och uppskattar personen, man kan visa det lite extra än vad man gör i vanliga fall.
T.ex. göra en hemmagjord middag om man sällan lagar mat,köpa rosor, försöka komma på en dikt osv.
Jag personligen tycker att om man skriver en dikt och sedan skriver den förhand och ger den så känns det mera personligt och lite mera kärleksaktigit, men det är vad jag tycker :).
Alla hjärtans dag är underbart för folk som har någon vid sin sida, har man inte det så kan man visa sin uppskattning till föräldrar kanske. Ännu bättre om man bjuder på 3-rättersmiddag kankse eller något likande. Att verkkligen visa att man vill ha kvar dom vid sin sida, man märker inte vad man hade förän det är försent som sagt.. Och det stämmer nog alldes för bra, tyvär.

Men för oss som är singel på den hära dagen är det en påminelse att man är ensam och att man inte har någon att hålla sig fast vid,någon att visa att man verkligen tycker om..
Men då kommer man in på det dära med föräldrar igen, visa din kärlek till familjen istället! Föräldrarna blir ju mycket gladare osv. Vilket kan vara jävligt skönt ibland, slippa allt annat tjat för en dag.
Tyvär så har jag inte min mamma hemma, annars skulle jag ha gjort middag till henne. Men annars så får jag spendera den dagen med min bästa vän och göra något roligt tillsammans. Kanske gå ut och äta, max? eller något som vi båda gillar ja allt känns lockande. Men jag hade gärnat spendera den dagen men min pojkvän (om jag hade någon så att säga).
 Vad tycker ni om alla hjärtans dag? Vad ska ni göra? Har ni någon att spendera dagen med eller ska ni göra något annat men någon annan? :)




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0