fördommar

Jag har insett att det finns så jäkligt mycket fördommar här,
jag bor i lilla örnsköldsvik. En liten by kan man säga känns det som..
Och alla har fördommar mot någon, om blickar kunde döda skulle alla vara döda här.

Jag har en kompis som har börjat första året på gymnasiet nu iår,
hon ser fjortis ut (om man frågar många) men när man lär känna hon så är hon så långt i från fjortis man kan komma. Det är just det jag stör mig på, för alla snackar skit,dom GLOR ut hon, dom pekar på henne?
jag menar liksom om vi tycker någon är ful eller något sånt så brukar väl vi inte sitta och göra sånt? ;s
Hon håller inte på sånt med dem, varför ska dom då kunna göra det mot hon?
och fjortis det är väl ändå betende och inte utsende? okej visst, vissa beter sig som fjortis och ser ut som fjortisar.
men nu kommer nästa fråga.. hur är man om man är fjortis? hur ser man ut,hur rör man sig,vilka är man med?
Jag har fått höra att jag är en fjortis för alla mina kompisar är äldre än mig? är det verkligen en bra andledning till att kalla någon fjortis?

Jag har undrat om folk verkligen har insett att alla har känslor,
vissa tar åt sig mer än andra. vissa visar det inte men tar åt sig, det kan vara att jag skämtar och säger att en person är ful, då kan den personen må dåligt och gå runt och tänka på det hela livet.
Jag är en sån person, jag är som en liten svamp som suger åt mig alldes för mycket.
Dom kan sitta och prata om en person men ändå tar jag åt mig, det är jobbigt som fan.

Jag har ju färgat mitt hår rött och har piercing, jag älskar att ha mina trasiga jeans.
Jag tycker det är så otroligt snygg, alltså det är ett par byxor om jag har gjort hål i själv.
och jag trivs jävligt bra i dom byxorna, jag var på stan och då kom 2 som jag känner fram och pratade med mig.
Efter ett tag så sa dom: karin, vad har du gjort med dig själv? du ser ut som ett emo. du har förstört dig själv.
Jag har tänk länge på det där, och liksom.. emo är en musikstil? alla säger det men ändå så dömmer dom "emos" efter hur dom ser ut? hur ser en emo ut egentligen?  Är det bara jag som tycker att världen är allt bra sjuk ändå?
Ja sure, kalla mig emo. men jag går inte runt och ser ut som alla andra, jag har hittat en "egen" stil.
Jag tar på mig i det jag trivs i, och ingen ska dömma mig efter det!
ska jag dömma er till modefags för ni följer mode?  det är ungefär samma sak.

VARFÖR sitter vi och klaga på hur dom andra ser ut och är som innan vi ens vet hur dom beter sig och vilka dom egentligen är! Om man ser en tjej på stan, kan man t.ex. uppfatta henne bitchig men lär man känna hon så är hon världens snällaste person,som skiter i sig själv och tänker bara på dom andra?
Har ni tänk på det någon gång? har ni tänkt på hur mycket tid vi slösar i vårat liv för att tycka illa om andra, för att dom ser ut på det sättet,klär sig på det sättet?

LÅT ALLA VARA SOM DOM VILL,SOM DOM SER UT!
det viktigaste utav allt är att man är sig själv och att man vet vem man verkligen är.

den tiden ni slösar på att trycka ner andra, ta hand om tiden och tänk på varför gör du det egentligen,ta hand om tiden och lär känna dig själv. du behöver inte alltid göra som dom andra vill,klä sig i det DOM tycker är snyggt.
våga vara dig själv,visa vem du är,var nöjd över dig själv!




har ni problem att jag använder hålia byxor?
kolla inte på mig då, jag har på mig vad jag gillar och tycker är snyggt.
jag skiter i om du hatar dom och tycker att dom är jävligt fula!

Kommentarer
Postat av: therese

Wow, det här var en riktig tankeställare! Mycket bra skrivet. :)



Och jag diggar din stil till 100!

2009-09-29 @ 21:22:20
URL: http://tgidlund.blogg.se/
Postat av: GooGoo

Du är väldigt klok Karin. Tänk om alla tänkte som du och tog hänsyn till andra människor, vad mycket enklare livet hade blivit. Stå på dig, kör din stil och stå upp för de som behöver stöd. Du vinner i längden! Big hug from the Best Coast =)

2009-09-29 @ 23:12:36

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0