blött & kallt

Kom nyss hem eller aa för en stund sedan, var på stan och träffade några efter skolan sen for jag hem.
Det är kallt,blött, och ush.. jag hatar den hära årstiden, eller när den första snön kommer och det är slask.
Fast på sommaren när det regnar och man sitter inne på en altan och hör hur det skvittrar på taket,
solen lyser sådära härligt och himlen har en fin färg. Och då sitter man där med någon man tycker om
eller sin bästa vän med tända ljus och bara njuter av att vara i varandras sälskap, finns inget bättre!
Vad är det bästa ni vet bland årstiderna?

Iaf sitter jag här och funderar om jag ska koka en kopp te och få lite värme i kroppen,
eller bara vänta tills maten är klar så jag kan gå och krypa ner i soffan och vila.
Har träning senare idag kl. 8 tror jag! haha, vet inte om jag ska på gårn en stund innan eller inte.
Känns mer lockande att bara vara hemma och vila upp mig, och bara vara med familjen.
Kanske städa/plocka ihop lite på rummet, bädda rent och allt sådant.
Känns riktigt kul att jag har börjat träna igen, jag har varit lat sen jag slutade spela. haha
Att röra på sig är skönt, det behöver inte vara jobbigt.
Man kan t.ex. bara kliva av en busshållsplats tidigare, gå ut med någon i familjen och bara prata lite.
Ja finns massa olika saker som kan vara kul när man mottionerar.
Jag personligen älskar verkligen fotboll,simmning och sådant som man kan göra på fritiden,
sen kommer vi till det att jag är för lat för att orka att ta tag i min vilja..

Sportar mina läsare något? Isf vad? eller vad skulle ni vilja göra?

Ha en bra dag! /k

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0