Lucia

Idag är det lucia eller aa egentligen på fredag med jobb,skola osv. firar det idag, jag var tärna. (om ni ville veta)
Det gick faktiskt jätte bra, och lärarna sa att det hära var det bästa lucia tåget på länge och sådant.
Så det känns kul att dom tycker det måste jag ju säga, efter att tåget var i skolan så skulle vi på ett till ställe.
Nämnligen till en skola som ligger lite längre bort (gång avstånd haha) som är typ för vuxna handikappade,
as lång korridor.. Men vi sjöng för dom två gånger, dom var uppdelad i två olika grupper eller så var det två olika avdelningar. Jag vet inte så dära super noga, vi gick en godispåse som luciatåget skulle dela på!
Åt även rätt så goda lussebullar i skolan, gaah.. Jag har verkligen saknat lussebullar! så gott


tog tyvär inga bilder på vårat luciatåg, (bilden är lånad från google)

Just nu så sitter jag här vid datorn och lyssnar på "Tomten jag vill ha en riktig jul", lite julkänsla försöker jag skapa.
Ett ord/en mening dom säger i låten så stämmer så otroligt mycket, "tomten jag vill ha en riktig jul, sån som man har när man är liten". Jularna har alltid varit bäst när man var liten, lite kanske beror på att mina föräldrar seperades. menmen.

Snön kommer och går här, vet inte hur ni har det där ni bor! Kom lite snö idag efter lunch faktiskt, härligt!
Min hårfärg blev väl sådär inte som jag hade tänkt mig ser mera mörkbrun/svart/rött ut..
Men det är många som har kommenterat att det vara snyggt och jag passar i det så det känns ju bra iaf.
Ikväll så ska jag till gårn och umgås med lite kompisar,bada och sådant.
Ska även försöka sno mammas kamera och knäppa kort så ni får se min hårfärg,
men nu så hade jag tänkt att slänga mig i en varm och skön dusch!
Ha en bra dag /k


Tänk positivt, snälla tankar gör dig vacker

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Klicka i rutan så sitter du fast här ._.

E-postadress: (Syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0